Membrii Colegiului Central al A.N.C.M.R.R. din M.A.I., întruniţi în şedinţa anuală din 16 octombrie 2014, au analizat cu exigenţă şi obiectivitate activitatea desfăşurată la nivelul Asociaţiei, a filialelor şi sucursalelor teritoriale în perioada noiembrie 2013 – octombrie 2014, adoptând totodată unele măsuri organizatorice, referitoare la completarea locurilor vacante din Colegiul Central, Consiliul Executiv şi Comisiile statutare.
S-a remarcat şi în acest an că, atât conferinţele filialelor, cât şi adunările generale ale sucursalelor care au precedat Şedinţa Colegiului, au fost bine pregătite şi s-au desfăşurat conform prevederilor statutare, constituind prilejuri de analiză a modului cum se îndeplinesc măsurile adoptate la Conferinţa Naţională Extraordinară din luna noiembrie 2013, precum şi propriile hotărâri.
Membrii Colegiului au apreciat, de asemenea, că întreaga activitate a Asociaţiei s-a desfăşurat în spiritul şi cu deplina respectare a prevederilor Statutului şi ale Programului de acţiune adoptat de Conferinţa Naţională din anul 2011.
În consens cu documentele ce au stat la baza activităţii noastre, a schimbărilor ce au avut loc în legislaţia referitoare la condiţiile de viaţă ale pensionarilor militari, participanţii la Şedinţa Colegiului Central adoptă următorul
PROGRAM DE MĂSURI
- În scopul cunoaşterii temeinice a documentelor adoptate cu ocazia Şedinţei Colegiului Central, până la sfârşitul trimestrului IV/2014, preşedinţii de filiale şi sucursale vor lua măsuri pentru aducerea acestora la cunoştinţa membrilor şi vor dispune includerea lor în propriile programe de activitate pentru anul 2015.
- Pentru întărirea capacităţii organizatorice a Asociaţiei primirea de noi membri rămâne, în continuare, o sarcină prioritară. Cu sprijinul inspectoratelor judeţene se va acţiona pentru identificarea cadrelor în rezervă şi în retragere care nu sunt membri ai Asociaţiei, îndeosebi a celor din localităţile mai îndepărtate, în vederea atragerii acestora în Asociaţie.
În temeiul modificărilor statutare se va urmări cooptarea în Asociaţie şi a membrilor de familie ai foştilor rezervişti care beneficiază de pensie de urmaşi.
Pentru creşterea veniturilor rezultate din cotizaţii, conducerea Asociaţiei Naţionale va iniţia demersurile ce se impun în vederea obţinerii aprobărilor necesare reţinerii cotizaţiei membrilor noştri prin Casa Sectorială de Pensii a M.A.I.
- Pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă militarii şi poliţiştii pensionari şi familiile acestora, privind asistenţa medicală şi asigurarea medicamentelor necesare, Consiliul Executiv va menţine în continuare o legătură permanentă cu Direcţia Medicală din M.A.I. şi Casa de sănătate O.P.S.N.A.J., pentru dezvoltarea reţelei de medici de familie şi de farmacii care să deservească toate cadrele militare în rezervă şi în retragere, pe baza reţetelor compensate sau gratuite.
- În perioada următoare se vor întreprinde activităţi mai eficiente, inclusiv prin încheierea unor protocoale sau contracte-cadru cu instituţiile organizatoare, pentru ca un număr tot mai mare de membri ai Asociaţiei, să beneficieze de locuri şi bilete de tratament în staţiunile balneo-climaterice la Bazele de odihnă şi tratament ale instituţiilor din Sistemul de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională, unde accesul se poate face în baza actelor medicale de trimitere şi a planificării directe, realizată individual de membrii Asociaţiei.
- Se va continua colaborarea cu Consiliul Naţional al Persoanelor Vârstnice, la nivel central şi local, în vederea repartizării fondurilor destinate pensionarilor militari cu pensii sub 700 lei, pe baza propunerilor făcute de Birourile executive ale filialelor teritoriale şi a organizării de activităţi educative şi de recreere, în colaborare cu celelalte structuri componente ale Consiliului.
Consiliul Executiv şi Birourile executive ale filialelor vor acorda şi în viitor ajutoare băneşti nerambursabile cadrelor militare în rezervă şi în retragere aflate în situaţii deosebite.
- În conformitate cu prevederile O.G. nr.26/2000, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul Executiv va acţiona pentru determinarea filialelor care nu au încă personalitate juridică să întreprindă toate măsurile necesare în vederea obţinerii acesteia şi organizarea activităţii financiar-contabile în conformitate cu prevederile Normelor Tehnice nr.100/2014.
- Consiliul Executiv şi Birourile executive ale filialelor vor manifesta mai multă preocupare pentru conlucrarea şi sprijinirea structurilor M.A.I., în baza Protocoalelor de colaborare încheiate la nivel central şi local, în vederea participării membrilor Asociaţiei la îndeplinirea unor sarcini şi misiuni specifice unităţilor M.A.I.
- Informarea permanentă şi sistematică a Consiliului de conducere şi Birourilor executive ale filialelor a devenit o sarcină stringentă, în etapa actuală, pentru o mai bună desfăşurare a activităţii Asociaţiei.
Se impune cunoaşterea problemelor noi care apar, a celor ridicate de membrii Asociaţiei, soluţionarea lor la nivelul organelor de conducere şi aducerea la cunoştinţa celor interesaţi semestrial, trimestrial, lunar şi uneori chiar imediat.
- Consiliul Executiv şi Birourile executive ale filialelor şi sucursalelor trebuie vor acorda mai multă atenţie organizării activităţilor cultural-educative şi de agrement cu membrii Asociaţiei, precum şi cu rezerviştii care nu sunt încă membri ai acesteia. De asemenea, vor acţiona în spiritul recomandărilor Consiliului Executiv adresate filialelor, privind aniversarea „Zilei Rezervistului Militar” a „Zilei Asociaţiei” şi a „Zilei Persoanelor Vârstnice”, în vederea atragerii de noi membri în Asociaţie.
- Insuşirea şi aplicarea noilor Norme Tehnice de constituire şi utilizare a fondurilor şi de ţinere a evidenţei materiale şi financiare trebuie să fie una din principalele sarcini ale compartimentelor financiare de la Birourile executive ale filialelor şi, îndeosebi, ale contabililor şi casierilor, precum şi a membrilor Comisiilor de cenzori.
- Consiliul Executiv şi Birourile executive ale filialelor vor acţiona pentru întărirea financiară a Asociaţiei, punându-se accent pe respectarea întocmai a hotărârii Colegiului privind cuantumul cotizaţiei anuale ce se impune a fi achitată de fiecare membru şi cota ce urmează a fi virată către Asociaţia Naţională.
- Analiza îndeplinirii sarcinilor rezultate din prezentul Program se va realiza trimestrial, la nivelul Comitetelor de conducere ale filialelor şi anual la Consiliul Executiv.
Colegiul Central împuterniceşte Consiliul Executiv să îmbunătăţească prezentul Program pe baza observaţiilor, propunerilor şi a concluziilor rezultate din dezbaterile participanţilor la recenta şedinţă.
COLEGIUL CENTRAL AL A.N.C.M.R.R.
Buna ziua ,
Va rog sa-mi comunicati care este organul ierarhic superior al CAR-urilor judetene, ale cadrelor in rezerva si in retragere, din M APN SI MAI ? Multumesc !
Bună seara!
Asociația noastră nu are CAR. Acestea sunt organizații independente, organizate conform unei legi speciale (Legea caselor de ajutor reciproc, respectiv Legea nr. 122/1996 privind regimul juridic al caselor de ajutor reciproc ale salariaților și al uniunii acestora, republicată în 2009), iar filialele noastre nu au nimic de a face cu aceste CAR-uri.
Dacă sunt probleme, acestea sunt rezolvate de comisia de cenzori a fiecărui CAR sau de adunarea generală a membrilor casei. Deci nu există un organ superior CAR-urilor județene. Dacă sunt probleme legate de legalitatea desfășurării unor operațiuni, pot fi sesizate organele de poliție sau ale parchetului.
Pentru orice alte neclarități vă stăm la dispoziție!
Cu stimă,
ANCMRR